شـهر لیسبون، پایتخت پرتغال به عنوان یکی از ارزان‌ترین پایتخت‌های اروپایی به منظور خرید شناخته مـی‌شود و مقاصد خریدی عالی را درون خود جای داده است.

سفر بـه شـهر رنگارنگ لیسبون درون تورهای پرتغال

مقاصد و گزینـه‌های خرید درون لیسبون بـه کمک برخی مراکز خرید عالی و پاساژهای داخل و خارج شـهری ارتقا یـافته‌اند. بوتیک شاهکار رشت مغازه‌ها، بوتیک شاهکار رشت بوتیک‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ گوناگون درون این مجموعه‌ها زیر یک سقف گرد هم آمده‌اند. در ادامـه شما را با برخی از بهترین مراکز و مقاصد خرید لیسبون آشنا خواهیم کرد.

1. بوتیک شاهکار رشت کاسکای شاپنیگ

«کاسکای شاپینگ» (Cascaishopping) درون غرب مرکز شـهر و در نزدیکی اقامتگاه ساحلی «کاسکای» واقع شده است. این مال بزرگ به منظور بومـیان، یکی از نقاط محبوب خارج شـهر به منظور معاشرت و ملاقات با یکدیگر بوده و به ویژه آخر هفته‌ها جمعیت زیـادی بـه سمت آن سرازیر مـی‌شوند. شب‌ها کـه خانواده‌ها به منظور شام درون یکی از چندین رستوران فودکورت اینجا جمع مـی‌شوند نیز ازدحام زیـادی را مـی‌بینید. تمام آن چیزهایی کـه یک خریدار عادی ممکن هست نیـاز داشته باشد درون این مرکز خرید بـه فروش مـی‌رسند: بوتیک شاهکار رشت مبلمان، دکور خانـه، مد و اکسسوری، اسباب بازی، هدایـا، زیورآلات و ساعت، کتاب، لوازم تحریر و حتی لوازم الکترونیکی.

2. اوئیراس پارک

در «اوئِیراس پارک» (Oeiras Parque) مدرن و جذاب، بیش از ۱۶۲ فروشگاه اوتلت فعالیت مـی‌کنند. این مرکز خرید درون حومـه شـهری قرار داشته و دو طبقه دارد. درون طبقه دوم مجموعه سینمایی ۱۱ پرده‌ای را مـی‌یـابید. فروشگاه‌ها بـه دکور خانـه، سلامتی و زیبایی، بوتیک‌های مد، لوازم الکترونیکی، کتاب فروشی، زیورآلات و سایر موارد اختصاص دارند. درون اینجا تجربه خریدی متنوع را رقم خواهید زد. فودکورت هم منویی ترکیبی از فست فودها و غذاهای بومـی پرتغالی را درون اختیـارتان مـی‌گذارد. مـی‌توانید درون یکی از کافی‌شاپ‌ها هم استراحت کنید. درون تمام نقاط ساختمان اینترنت رایگان وای‌-فای درون دسترستان خواهد بود.

3. آتریوم سالدانیـا

«آتریوم سالدانیـا» (Atrium Saldanha) بسیـار مدرن و هوشمند بوده و در قلب منطقه اداری لیسبون قرار دارد. آتریوم را بیشتر بـه عنوان یک مجموعه اداری مـی‌شناسند اما سوئیت‌های اداری آن ۹ طبقه آخر را اشغال کرده‌اند. گالری خرید درون سه طبقه اول واقع شده و ۷۸ فروشگاه و رستوران دارد. درون اینجا تجربه خریدی کامل و وسیع را تجربه نخواهید کرد، زیرا بیشتر به منظور خرید محصولاتی مانند عطر و لوازم آرایشی درون زمان ناهار طراحی شده است. بزرگ‌ترین جذابیت این مجموعه فودکورت آن محسوب مـی‌شود کـه رستوران‌ها و کافه‌هایی گوناگون درون آن کار مـی‌کنند و به ویژه درون زمان ناهار کـه کارمندان مـی‌خواهند درون یک ساعت فراغت خود از غذاهای بومـی، فست فود یـا حتی سوشی‌های لذیذ سفارش دهند ازدحام زیـادی درون آن دیده مـی‌شود.

4. آرمازنس دو شیـادو

«آرمازنس دو شیـادو» (Armazéns Do Chiado) درون منطقه شیـادو، یکی از شیک‌ترین مراکز خرید لیسبون است. این مرکز تجاری ۵۴ مغازه و ۱۲ رستوران فودکورت را درون خود جای داده و همچنین هتل چهار ستاره شیـادو را نیز درون کنارش مـی‌بینید. البته اینجا بیشتر بـه فروش لوازم عکاسی، صوتی و ویدئویی اختصاص دارد. کتاب‌هایی از هر نوع، فروشگاهی اختصاصی به منظور کاربران مَک و باجه‌ای درون نزدیکی ورودی به منظور فروش بلیط کنسرت و تئاتر را نیز درون اینجا خواهید دید. علاوه بر این موارد مـی‌توانید فروشگاه‌هایی به منظور مد خیـابانی بانوان و آقایـان و همچنین عطر و لوازم آرایشی هم پیدا کنید.

5. مرکز خرید آموریرا

مرکز خرید آموریرا (Amoreiras Shopping Center) درون سال ۱۹۸۵ ساخته شد و یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های لیسبون بـه شمار مـی‌رود. معماری متمایز آن آنتی تزی درون برابر برج‌های پست مدرن استیل و شیشـه‌ای اطرافش بوده و از ۲۳۸ مغازه، فروشگاه، بوتیک، ۶ بانک، یک اداره پست و مجموعه سینمایی تشکیل مـی‌شود. علاوه بر این ۲ مرکز زیبایی و ۵۰ رستوران‌ هم درون آن وجود دارند. اگر بـه برندهای معروف مد علاقه دارید مـی‌توانید بـه فروشگاه‌های «کالوین کلاین» (Calvin Klein)، «رالف لورن» (Ralph Lauren) و «هوگو باس» (Hugo Boss) سر بزنید. اگر هم دنبال فروشگاهی به منظور خرید مناسب کودکان بودید دست خالی بازنخواهید گشت.

6. ایمبایشادا

سالن‌های «ایمبایشادا» (Embaixada) درون کاخ قرن هجدهمـی نئو موری درون منطقه مد روز شـهر، یعنی «پرینسیپی رئال» (Principe Real) واقع شده و امروزه بـه یک سری بوتیک جذاب بدل گشته است. هر کدام از این بوتیک‌ها محصولاتی متنوع از مد مستقل، لوازم آرایشی طبیعی، زیورآلات دست ساز و دکور داخلی شیک را بـه نمایش گذاشته‌اند. اکثر این موارد توسط طراحان و هنرمندان پرتغالی درست شده‌اند. ساختمان سابق کاخ کـه امروزه بـه ساختمان سفارت یـا ایمبایشادا شناخته مـی‌شود کاملاً مورد بازسازی واقع شده و دو طبقه دارد. از طریق یک پلکان مرمری بزرگ با تزئینات و جزئیـاتی آرنوویی مـی‌توانید بـه طبقه دوم بروید. به منظور افزودن بـه سرزندگی و پویـایی این مجموعه گاهی نمایشگاه‌های موقتی هم درون آن برگزار مـی‌شود.

7. کمپو پکنو

بدون شک «کمپو پِکِنو» (Campo Pequeno) یکی از مقاصد خرید متفاوت این فهرست بـه شمار مـی‌رود. فودکورت زیر زمـینی و مرکز خرید کمپو پِکِنو درون زیر مـیدانبازی لیسبون واقع شده‌اند کـه از جاذبه‌های مـهم پایتخت و گوهر معماری ارزشمند آن بـه حساب مـی‌آید. این مـیدان کـه به سبک موری ساخته شده با گنبدهای پیـازی بالای برج‌هایش شـهرت یـافته و گاهی نیز مـیزبان کنسرت‌های گوناگون مـی‌شود. یک مرکز خرید جذاب با ردیفی از مغازه‌ها، بوتیک‌ها و رستوران‌های متعدد کـه هر چیزی از سوشی و پاستا گرفته که تا برگر و کرپ عرضه مـی‌کنند نیز درون اینجا وجود دارد. یک سینمای چند پرده‌ای با آخرین فیلم‌های روز هالیوود بـه زبان اصلی هم درون این مجموعه پیدا خواهید کرد.

8. ال کورته اینگلس

مرکز خرید لواسپانیـایی «اِل کورته اینگلس» (El Corte Inglés) بـه خاطر گلچینی کـه از طراحان مد پیشتاز مانند «کارولینا هررا» (Carolina Herrera)، «هوگو باس»‌، «اسکادا» (Escada)، «رالف لورن» و «بِربری» (Burberry) بـه نمایش گذاشته شـهرت زیـادی دارد. این مرکز خرید به منظور مشتریـان حرفه‌ای مد مقصدی ایده‌آل خواهد بود. علاوه بر پوشاک، طیف وسیعی از اکسسوری‌های برندهای برجسته‌ای مانند «گوچی» (Gucci)، «بولگاری» (Bvlgari) و «ورساچه» (Versace) هم به منظور تکمـیل خریدتان پیدا مـی‌کنید. لوازم آرایشی و دکور خانـه هم از دیگر گزینـه‌هایی هستند کـه تجربه خریدتان را کامل مـی‌کنند. به منظور استراحت مـی‌توانید روی رستوران های اینجا حساب کنید.

9. مرکز خرید کلمبو

«کلمبو» (Colombo) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید شبه جزیره ایبری بـه شمار رفته و بیش از ۳۷۰ فروشگاه با تنوع محصولی بی‌نظیر دارد. یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های آن «دیزنی» هست که به منظور کودکان بهشتی فوق‌العاده بـه حساب مـی‌آید. دو جاذبه دیگر اینجا هایپرمارکت و ۷۰ رستوران آن هستند کـه به مشتریـان گرسنـه هر چیزی از برگر گرفته که تا غذاهای اصیل را ارائه مـی‌کنند. امکانات تفریحی این مرکز شامل یک مجموعه سینمایی مـی‌شود.

10. مرکز وسکو د گاما

مرکز خرید «وسکو د گاما» (Centro Vasco da Gama) با تم دریـایی‌اش یکی از مدرن‌ترین و جذاب‌ترین مراکز خرید لیسبون بـه شمار مـی‌رود. این مجموعه را درون پارکی درون شرق مرکز شـهر پیدا مـی‌کنید. اینجا بیش از ۱۶۴ فروشگاه و بوتیک، ۳۶ رستوران، یک مجموعه سینمایی ۱۰ پرده‌ای و یک مرکز سلامتی را درون خود جای داده است. مـی‌توانید فروشگاه‌های زنجیره‌ای بین‌المللی را درون کنار اوتلت‌های پرتغالی بگردید و خریدی عالی داشته باشید. یک هایپرمارکت بزرگ درون طبقه همکف نیز وجود دارد. ساختمان بـه لحاظ بصری بسیـار دیدنی و زیبا هست و بـه ویژه درون شب کـه به شیوه‌ای هنرمندانـه نورپردازی مـی‌شود حتما آن را تماشا کنید.انی کـه قصد خرید ندارند مـی‌توانند پشت یکی از مـیزهای تراس طبقات بالا نشسته و از منظره زیبای منطقه و رودخانـه لذت ببرند.

سفر بـه شـهر رنگارنگ لیسبون درون تورهای پرتغال




[بهترین مراکز خرید لیسبون درون پرتغال - ایوار بوتیک شاهکار رشت]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sun, 22 Jul 2018 04:11:00 +0000